
Stories of Walls (2018)
Family production about walls built between people.
The production The Stories of Walls is a parable about human loneliness, prejudices and closeness, as well as about the desire to rule and control. We used to be a part of the world around us for a long time, but then we started to build walls between us. History of humankind is the history of walls, fences, fortresses, bars and borders, which were erected with fear and hatred and without any will for mutual understanding. Our allegedly free world is divided by visible and invisible walls which make people become more and more estranged to one another.
This production is inspired by an anthology of short stories written by various world-famous authors, which was compiled by Michael Reynolds. They represent an interesting mix of generations, different authors’ approaches and experience. These writers deal with the topic of ”walls” without any trauma and look at it from a distant point of view.
Creative team
Concept: Katarína Aulitisová and Markéta Plachá
Dramaturgy: Peter Galdík
Set design, puppets, costumes: Markéta Plachá
Music: Fero Király
Adapted and directed by: Katarína Aulitisová
Cast: Frederika Kašiarová, Miriam Kalinková, Ľubomír Piktor, Lukáš Tandara, Peter Pavlík
Photos: Juraj Starovecký
The production was supported by the Slovak Arts Council.
Duration: 60 min.
Thank you for not taking pictures, recording and enjoying our performances without a mobile phone.
Concept: Katarína Aulitisová and Markéta Plachá
Dramaturgy: Peter Galdík
Set design, puppets, costumes: Markéta Plachá
Music: Fero Király
Cast: Frederika Kašiarová, Miriam Kalinková, Ľubomír Piktor, Lukáš Tandara, Peter Pavlík
Stage manager: Daniel Bilský
Photography: Juraj Starovecký
When we play
Video
Gallery
Stories of Walls 16. 11. 2018They wrote about us
„Rodinná inscenácia o viditeľných a pomyselných stenách medzi ľuďmi“ – ako ju nazývajú tvorcovia, presahuje svojím obsahom hranice medziľudských vzťahov. Širšie myšlienkové presahy, ktoré sú politickou výpoveďou, vychádzajú priamo z použitých textov.
"Režisérka Katarína Aulitisová dokázala rozpovedať zložité emócie či charakterové črty použitím jednoduchého obrazového znaku a pre každú situáciu našla osobitý divadelný jazyk. "
"Spomenuté inscenácie nesú znaky osobitej poetiky a patria k tomu najprogresívnejšiemu a dramaturgicky najodvážnejšiemu, čo v súčasnom slovenskom bábkovom divadle vzniká."
"Inscenácia určená pre publikum od deviatich rokov je nasýtená vizuálne pôsobivými javiskovými obrazmi a prináša so sebou vážnu tému o vytváraní strachu a jeho následnom prekonávaní."




















